Забравеният масаж - тъпчене с крака


Споделям с теб нещо забравено от мен, което изплува от детските ми спомени, четейки книгата на Петър Димков – Лечителя 

ПРИРОДОЛЕЧЕНИЕ И ПРИРОДОСЪОБРАЗЕН ЖИВОТ БЪЛГАРСКА НАРОДНА МЕДИЦИНА.

Когато ходех на гости при баба ми и дядо ми, те лягаха на земята по корем и ме караха да се разхождам по гърба им. Тогава за мен това беше игра, но сега разбирам, че за тях е било лек.



Тъпчене с крака
     Тъпченето с крака е много разпространен „масаж" сред нашия народ, който е приложим при всяка обстановка. Болният или здравият човек ляга по корем върху постлания под с ръце и крака, протегнати успоредно на тялото. Второ лице, не много тежко, с боси крака леко и внимателно, без да подскача, го тъпче първо от едната страна, като започва от врата и стига до опашката му, а после прави същото от другата страна. След това се тъпче единият крак, и то от стъпалото към опашката, и най-после другият крак. Това тъпчене може да продължи от 10 до 20 минути. Много е полезно при настинка и схващане на крайниците.
     След тъпченето добре е болният да изпие горещ чай от липа или лайка с мед и да легне в кревата добре завит.

     Уважаеми читателю,
     Благодаря ти за отделеното време над тази статия! Тя е написана за теб и всички читатели на блога с идеята да е от полза, като си припомним за безценното наследството оставено ни от ПетърДимков - Лечителя. Ще съм ти благодарна, ако решиш да я подкрепиш като я споделиш в социалните мрежи или на твои приятели, за които решиш, че е полезна. За мен е важно твоето мнение по темата от статията, и ще се радвам да го споделиш в коментарите по-долу.

Очаквай следващата статия на тема „Здраве” , в която заедно с теб ще разлистим книгата на  Петър Димков – Лечителя 

ПРИРОДОЛЕЧЕНИЕ И ПРИРОДОСЪОБРАЗЕН ЖИВОТ БЪЛГАРСКА НАРОДНА МЕДИЦИНА

Статията не е спонсорирана.
Следи всички публикации за Health / Здраве ТУК

Коментари